تضمین بقای دین و سلامت اجتماع با امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر نگاهی به بینش و منش واعظ شهیر مرحوم آیت ا... غلامرضا دهشت| عالم خیراندیش ۶ نمایش آیینی و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر مجوز اجرا گرفتند ویژه‌برنامه‌های عزاداری دهه دوم محرم در حرم امام‌رضا(ع) خواب ممنوع، روزِ بیداری است! یادی از شیخ احمد کافی به‌مناسبت سالگرد درگذشت این واعظ محبوب ۲۰۰ مسجد استان در رویداد نوجوانانه تربیتی «هشتادیوم» پای کار هستند بازخوانی اهداف بنیادین قیام عاشورا در آینه عقل و نقل رونمایی از طرح حفظ تصویری قرآن کریم در مشهد + فیلم پژمان‌فر: باید بی‌سوادی قرآنی را در کشور برطرف کنیم پیش‌بینی تشرف بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر چراغ روشن خیمه روشنی چراغ دل است طلایه دار وحدت | یادی از مرحوم آیت الله محمد کفعمی خراسانی، هم زمان با سالروز رحلتش فلسفه خلقت در تبیین سیدالشهدا (ع) نور بی‌خاموشی بررسی شیوه امامت امام‌سجاد(ع) پس از عاشورا عاشورا، ما کدام سمت ایستاده ایم؟ ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین (ع)
سرخط خبرها

دیدار بعد از ۳۵ سال | سومین همایش رزمندگان ادوات یگان‌های رزم خراسان بزرگ با خاطراتی از عملیات‌های مختلف در ۸ سال دفاع مقدس 

  • کد خبر: ۲۰۶۹۵۲
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
دیدار بعد از ۳۵ سال | سومین همایش رزمندگان ادوات یگان‌های رزم خراسان بزرگ با خاطراتی از عملیات‌های مختلف در ۸ سال دفاع مقدس 
سومین همایش رزمندگان ادوات یگان‌های رزم خراسان بزرگ با عنوان «گردان صف» صبح امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ سالن همایش فرهنگسرای غدیر مشهد میزبان مهمانانی متفاوت بود. مردانی که در سال‌هایی نه چندان دور، آن زمان که دشمن بعثی تلاش کرد تا آرامش و امنیت را از مردمان این سرزمین بگیرد، «قرار» را با «فرار» جایگزین کردند و ماندند تا ایران و مردم ایران، آرام و قرار داشته باشند. قراری گذاشتند و هم قسم شدند و از جنس آتش شدند تا آتشی را که دشمن بعثی به پا کرده بود را بی‌اثر کنند و اینچنین بود که «مردان آتش» لقب گرفتند.
اما این مردان آتش، پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از آن حماسه آفرینی ها، در مراسمی که به منظور تجلیل از حماسه آفرینی‌های گردان‌های ادوات یگان‌های رزمی خراسان بزرگ برگزار شده بود، بار دیگر گرد هم آمدند تا خاطرات آن سال‌ها را تازه کنند و انسجامی دوباره پیدا کنند.
در ابتدای این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» از جانبازان و یادگاران دفاع مقدس و رئیس ستاد بزرگداشت ۱۳۰۰ شهید ادوات یگان‌های رزمی استان‌های خراسان، به رسم میزبانی سخن آغاز کرد و از عزم این ستاد برای انسجام و شناسایی بیش از ۱۵ هزار رزمنده این یگان‌ها سخن گفت.
وی با اشاره به برخی از خاطرات به جا مانده از رزمندگان ادوات یگان‌های رزمی خراسان در سال‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در نظر داریم با شناسایی و انسجام این رزمندگان، خاطرات آن سال‌ها را در قالب‌های مختلف ثبت کرده و به نسل جوان ایران منتقل کنیم و به همین منظور، در فراخوان «مردان آتش» تلاش کرده ایم اطلاعات جامعی از این رزمندگان را جمع آوری کنیم.

تحلیل وضعیت جبهه مقاومت علیه اسرائیل

در ادامه این مراسم، دکتر «مجتبی فردوسی‌پور» رئیس گروه مطالعات غرب آسیای مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امورخارجه و سفیر سابق ایران در اردن، به بیان تحلیلی از وقایع جاری در سرزمین‌های اشغالی و مواجهه جبهه مقاومت با رژیم اشغالگر قدس پرداخت و گفت: یکی از پیامد‌های اساسی وضعیت امروز غزه، بازگشت جنبش‌های مقاومت اسلامی اخوانی به دامن و مام میهن خود است که نزدیک به ۱۱ سال در جریان سوریه، در مقابل یاران انقلابی خود قرار گرفته بودند.
فردوسی‌پور خاطرنشان کرد: عملیات «طوفان‌الاقصی» برآمده از تفکر فرماندهان شهیدی، چون سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و عماد مغنیه توسط افرادی نظیر «محمد ضیف» و «یحیی سنوار» به عنوان دو فرمانده عملیات «طوفان‌الاقصی» است. امروز افتخار مقاومت اسلامی فلسطین به این است که هدایت جبهه آن با مذهب تشیع علوی است که این مهم نشان از اتحاد امت اسلام در برابر جریان استکبار دارد.
وی افزود: عملیات «طوفان‌الاقصی» نقطه ثقل پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین و یک جنگ ترکیبی است. این نبرد در مواجهه با اسرائیل علاوه بر زمین؛ از آسمان، دریا و زیرزمین در حال رخ دادن است. باید زمان بگذرد تا مشخص شود که داده‌های این نبرد ترکیبی از چه قرار بوده و چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را «شکست غیرقابل» ترمیم عنوان کردند. در این عملیات؛ تمام ارکان و ساخت اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی از هم فروپاشید.
سفیر سابق ایران در اردن در ادامه گفت: کابینه رژیم صهیونیستی در همان روز‌های نخست طوفان‌الاقصی از هم پاشید و بلافاصله کابینه جنگ تشکیل شد. ارتش اسرائیل به عنوان ارتش چهارم دنیا دچار حالت‌های روانی شد. در عملیات «طوفان‌الاقصی» ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی آشکار شد و ارتش این رژیم نتوانست موشک‌های رزمندگان مقاومت اسلامی را رهگیری کند.
وی افزود: داده‌های میدان حکایت از آن دارد که آمریکایی‌ها به اسرئیلی‌ها فشار آورده و آن‌ها را وادار به پایان جنگ در غزه کرده‌اند. چراکه برگ برنده‌ای در این نبرد نصیب رژیم صهیونیستی نشده است.
فردوسی‌پور تاکید کرد: مقاومت اسلامی در بحث مقابله با امپریالسیم و نظام سلطه، پا به پای او جلو آمده است.

بیان خاطرات سال‌های دفاع مقدس

در ادامه مراسم، «محمد امیری» دبیر ستاد بزرگداشت ۱۳۰۰ شهید ادوات یگان‌های رزمی خراسان به بیان عملکرد این ستاد برای شناسایی رزمندگان ادوات و جمع آوری اسناد و خاطرات آن‌ها پرداخت.
پایان بخش این مراسم نیز میزگردی با حضور تعدادی از فرماندهان ادوات یگان‌های رزم خراسان بود که «مهدی میرزایی»، «حسین رجب‌زاده»، «مجتبی غفورپور»، «برات مرواریدی»، «ازغندی»، «محمد امیری» و «محمد میرزایی» بود.

گفتنی است این سومین همایش رزمندگان یگان‌های ادوات استان‌های خراسان بود. نخستین همایش عمومی این رزمندگان در تیرماه ۱۴۰۱ و دومین همایش تخصصی با حضور دیده‌بان‌های یگان‌های رزم خراسان بزرگ در آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->